Filmvisning: "Without Them I Am Lost"

Vi inviterer til visning av filmen "Without Them I am Lost", en meditativ dokumentar om å finne sitt hjem nord for Polarsirkelen.

• Promoteringsbilde til "Without You I Am Lost", som viser et naust mot et landskap i skumring.
    Foto: Charlie Pepiton

• Musikkrommet, Gjenreisningsmuseet

3. april 2024 kl. 18.00 – 20.00

Filmvisning, etterfulgt av samtale mellom filmskaperne og publikum

"Without Them I am Lost" er en refleksjon over landskapet og hjemmet. Filmen følger den amerikanske forfatteren Damon Falke, som utforsker livet langt nord i Norge, over Polarsirkelen. Folkene han møter trives i dette området. De forstår naturens sublime kraft, og livene deres er formet av den. Dokumentarfilmen gir et innblikk i et samfunn som klamrer seg til en skjør kystlinje i en verden i rask endring.

Filmen og samtalen i etterkant er på engelsk, og filmen har undertekster på norsk.

Gratis inngang, åpent for alle.

Filmen er regissert av Charles M Pepiton, med Rebekah Wilkins-Pepiton som fotograf, musikk av Tana Bachman-Bland, og redigert av Darrien Mack. Spilletid: 73 minutter og 38 sekunder.

• Et bilde av en fest, fra dokumentarfilmen "Without Them I am Lost". Mange mennesker fra ulike generasjoner sitter rundt et bord og spiser sammen.
    Stillbilde fra dokumentarfilmen "Without Them I Am Lost" Foto: Charlie Pepiton

Om filmskaperne:

• Charles M Pepiton arbeider som kunstnerisk produsent ved Square Top Theatre og professor i teater ved Gonzaga University i Spokane, WA. For mer informasjon, besøk www.cpepiton.com.
  • Rebekah Wilkins-Pepiton er ansvarlig produsent ved Square Top Theatre, en tverrfaglig kunstner med Saranac Art Projects, og en lærer i visuell kunst samt læreplan koordinator for ungdomsskolen i Central Valley School District i Spokane Valley, WA. For mer informasjon, besøk www.bekawp.com.
  • Damon Falke er en amerikansk forfatter bosatt i Tromsø, Norge. Han har lenge vært tilknyttet kunstner og produsent ved Square Top Theatre. Han har undervist ved litteraturfakultetet ved UiT: Norges arktiske universitet og NTNU: Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet. For mer informasjon, besøk www.damonfalke.com.
Museum24:Portal - 2024.04.15
Grunnstilsett-versjon: 1